niedziela, 11 grudnia 2011

Kruche laseczki św. Mikołaja

Dzisiaj świąteczna propozycja na kruche ciastka w innym niż zawsze kształcie- laski św. Mikołaja...Arabeska dodaje do ciasta ekstrakty a ja z racji tego ,że akurat nie miałam dodałam sok i skórkę z pomarańczy. Pamiętajcie, że ciastka mimo, że nie mają proszku do pieczenia dosyć urosną więc starajcie się zrobić w miarę małe ciastka, bo  mi jak zwykle wyszły laski-giganty.
Przepis pochodzi z tej strony.

Potrzebujemy:
3/4 kostki masła
1 szkl.cukru
1 duże jajko
po pół łyżeczki ekstraktu waniliowego i migdałowego(ja dałam skórkę i sok z połowy pomarańczy)
2 1/4 szkl. mąki
czerwony barwnik spożywczy.

Przygotowanie:
Masło z cukrem ucieramy na puch.Dodajemy jajko, ekstrakty i porcjami mąkę, dobrze wyrobić. Do połowy porcji dodać barwnik. Odrywamy po kawałku ciasta i formujemy wałeczki o długości ok. 15 centymetrów. Wałeczki spleść ze sobą, skleić końce i na blasze wyłożonej papierem do pieczenia formować laski. Piec około 10 min. w tem. 200 st. Ciastka nie powinny się zrumienić.
Moje właśnie piekły się za długo i wyszły za twarde... Ale za to ładnie pachniały pomarańczą, włożyłam je do słoika,mam nadzieję, że jeszcze zmiękną...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz