sobota, 21 stycznia 2012

Niedzielna pieczeń.

Wielokrotnie robiąc zakupy  w moim ulubionym sklepie mięsnym i widząc piękne piersi z indyka zastanawiałam się co  z nich zrobić. Kiedyś próbowałam robić kotlety ale jakoś mi nie zasmakowały.
Przeglądając któregoś dnia swoje ulubione blogi znalazłam jakże prosty sposób na wykorzystanie piersi czyli pieczeń. Nadzienie może być różne, moje to ser feta, suszone pomidory w oleju i szpinak. Polecam, warto
 chociaż raz wypróbować....

Potrzebujemy:
około 1,5 kg piersi z indyka
suszone pomidory w oleju
ser feta
świeże liście szpinaku
czosnek
cienkie paski świeżego boczku

Pierś musimy rozkroić w połowie grubości tak aby powstał nam prostokąt. Mięso możemy rozbić tłuczkiem, żeby miało równą powierzchnię. Na środek układamy pokrojoną w kostkę fetę, pokrojone pomidory i przesmażony z czosnkiem szpinak. Mięso zwijamy od krótszego boku tak aby powstała nam rolada. Wierzch rolady możemy posmarować marynatą i obłożyć boczkiem.

Marynata:

3 ząbki czosnku
pęczek posiekanej natki pietruszki
2 łyżeczki suszonej cebuli
1/2 łyżeczki suszonego rozmarynu
1 łyżeczka tymianku
1 i 1/2 łyżeczki skórki z otartej cytryny
pół łyżeczki świeżo zmielonego pieprzu
2 łyżki oliwy.

Wszystkie składniki marynaty miksujemy.

Przygotowaną roladę-posmarowaną marynatą i obłożoną boczkiem zostawiamy na noc w lodówce.
Roladę możemy obwiązać nitką pod którą wkładamy kilka listków laurowych (pomysł marynaty z tej strony)
Pieczeń wkładamy do foliowego rękawa do pieczenia albo obwijamy folią aluminiową. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 st. około 1,5 godziny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz