poniedziałek, 6 lutego 2012

Kaszka manna.


Dzisiaj kaszka na mleku. Ulubione danie z dzieciństwa mojego i mojego Syna. Może być traktowane jako podwieczorek, kolację lub dla niejadków jako danie obiadowe.
Kaszka dzięki ubitej pianie z białek jest bardzo puszysta. Dodajemy jeszcze ulubione owoce- najlepsze są oczywiście jagody ale dzisiaj są wiśnie bo do piwnicy jakoś za daleko było....


Potrzebujemy:
1 litr mleka
8 łyżek kaszy mannej
4 jajka
opakowanie cukru waniliowego
ulubione owoce

Przygotowanie:

Podgrzewamy mleko. Do podgrzanego mleka wsypujemy kaszkę i cukier waniliowy. W trakcie gotowania co jakiś czas mieszamy mleko żeby nam się kluski nie porobiły z kaszy.
Ubijamy pianę z białek. Jak już nam się mleko zagotuje to wyłączamy gaz i wlewamy żółtka i dokładnie mieszamy. Na koniec dodajemy pianę z białek i delikatnie mieszamy całość. Ugotowaną kaszkę przekładamy do miseczek i dekorujemy owocami. Możemy dodać cukier do smaku....





3 komentarze:

  1. uwielbiam kaszę mannę , jutro zrobię ja na śniadanie. Nie znałam tej wersji z jajkami

    OdpowiedzUsuń
  2. u mmnie manna dziś w gofrach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mam nadzieję,że smakowała...

    OdpowiedzUsuń