środa, 3 sierpnia 2011

Muffiny z budyniem i owocami

Do przygotowania muffinek z budyniem zainspirowała mnie koleżanka z pracy, która opowiadała o pysznych mufinkach,  które kupuje w osiedlowej piekarni.
Muffinki najbardziej smakowały mi jak zwykle jeszcze ciepłe. Po wystudzeniu budyń stężał mocno i w babeczkach powstały dziury. Wprawdzie po podgrzaniu ich w kuchence mikrofalowej dziura się trochę zmniejszyła ale to nie to samo co po upieczeniu.
Przepis pochodzi z tej strony.


Potrzebujemy:
300 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
 1 łyżeczka sody oczyszczonej (ja pominęłam)
szczypta soli
150 g masła roztopionego
160 g cukru
170 ml mleka ja dałam kefir)
2 jajka
ugotowany wcześniej budyń, najlepiej waniliowy lub śmietankowy
dowolne dodatki, np. kawałki czekolady lub owoce ( ja dałam jagody)

Przygotowanie:

Masło rozpuszczamy i dodajemy do niego cukier. W jednej misce mieszamy mąkę z proszkiem i sodą,w drugiej misce mieszamy jajka i  mleko. Do mąki wlewamy jajka i masło, mieszamy tylko do połączenia składników.
Do przygotowanej formy z papilotkami nakładamy porcję ciasta, na to łyżkę budyniu, na to czekoladę lub owoce i zakrywamy kolejną częścią ciasta. Piec około 20 minut w 180 stopniach.  Z podanej porcji wyszło mi 12 muffinek, nakładałam na spód dosyć czubatą łyżkę ciasta, mała łyżkę budyniu i na wierzch mniej pełną duża łyżkę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz