niedziela, 27 marca 2011

Sernik wg Nigelli Lawson z masłem orzechowym.

Sernik ten zrobiłam po obejrzeniu programu z Nigellą. Niesamowicie szybki i prosty do zrobienia. Jednak spód z orzechami to nie najlepszy pomysł, chyba że miałam za mało zmiksowane orzechy bo były za bardzo wyczuwalne w spodzie. A połączenie masy serowej z masłem orzechowym- zaskakujące, ogólnie ok.
Albo mi ogólnie nie smakują tego typu serniki, wolę bardziej nasze "rosy", z brzoskwiniami czy z samego twarogu trzykrotnie mielonego. Ale dla miłośników serników nowojorskich ciasto jak najbardziej polecam.

Potrzebujemy:

Na spód:
200 g herbatników
50 g orzechów solonych
50 g masła
50 g gorzkiej czekolady

Wszystkie składniki zmiksować w blenderze, wyłożyć dno tortownicy (ja miałam 24 cm), włożyć do lodówki.

Masa serowa:
500 g serka kremowego w temp. pokojowej
1 łyżka kwaśnej śmietany
3 jajka + 3 żółtka
200 g drobnego cukru
2 duże czubate łyżki masła orzechowego.

Wszystkie składniki masy serowej włożyć do blendera i zmiksować na gładką masę, wylać na wyjęty z lodówki spód. Piec ok 50 min w temp. 170 st.

Polewa:
250 ml kwaśnej śmietany
100 g mlecznej czekolady
30 g brązowego cukru

Składniki polewy włożyć do garnuszka, podgrzewać na małym ogniu, na jednolity sos. Polewą polać ciasto i piec jeszcze ok. 10 min.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz