poniedziałek, 7 marca 2011

Bombery

Przepis na ten obiadek znalazłam dawno temu na Wielkim Żarciu i szukając przepisu, żeby dodać linka znalazłam blog Aleex. super. jestem bardzo zadowolona bo Jej przepisy zawsze się sprawdzają i są niezawodne, no i opatrzone fajnymi zdjęciami.
Bombery  to lekko drożdżowe ciasto, z farszem i sosem pomidorowym. A farsz to dla każdego coś dobrego, u mnie za każdym razem jest inny. No i jest to cudowny i prosty sposób na przemycenie warzyw na które moje Chłopaki mają "długie zęby".

Potrzebujemy:
Na ciasto:
2 szkl. mąki
10 g drożdży (dałam 50)
3/4 szkl letniego mleka
szczypta soli
1 łyżka oliwy

Na nadzienie:
może być dowolne, ja dałam
4 pieczarki
1 cebula
1 marchewka
60 dag mięsa mielonego
1 mała cukinia

Sos:
5 pomidorów lub puszka krojonych
2 łyżki oliwy
2 ząbki czosnku
1 cebula
ser


Przygotowanie:

Najlepiej zacząć od zrobienia sosu.Pomidory pokroić lub wyjąć z puszki i podsmażyć na łyżce oliwy, przecisnąć przez sito, dodać podsmażoną cebulkę z czosnkiem.

Mięso do farszu podsmażyć, przyprawić wg uznania. Warzywa potrzeć na grubych oczkach, podsmażyć i dodać do mięska.

Aby zrobić ciasto należy mąkę przesiać, wkruszyć do niej drożdże, dodać pozostałe składniki, wyrobić ciasto i zostawić na chwilę do wyrośnięcia.

Gotowe ciasto podzielić na porcje, rozwałkować, posmarować sosem, posypać serem i położyć nadzienie. Złożyć w sposób podany przez Aleex. Gotowe bombery posmarować oliwą, wyłożyć na blachę z papierem do pieczenia i piec 15-12 min. w temp 180 st.

 
 Może nie wyglądają za apetycznie ale są naprawdę pyszne.

Można też podawać je z ulubionym sosem, np. czosnkowym lub majonezowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz