piątek, 18 lutego 2011

Żeberka w sosie pomidorowym z ziemniakami

Zawsze jak są na obiad żeberka jest to bardzo męczący obiad dla mojego M. No bo jak to jeść  i ma kości...Ale Syn mój i  ja lubimy je.
 Zawsze robiłam je w tradycyjny sposób czyli opiekane i z ziemniakami. Pomysł na takie żeberka podała mi moja Siostra  a dzisiejszy jest trochę zmodyfikowany.
Danie to należy do dań jednogarnkowych, czyli do takich gdzie wszystko od razu wkłada się do garnka i wyjmuje już zrobione...

Potrzebujemy:
ok. 1 kg żeberek,
szklanka wina (dałam wodę)
2 ząbki czosnku,
rozmaryn(może być suszony)
3 sztuki ziemniaków,
1 kg pomidorów (dałam 2 puszki pomidorów krojonych),
1 cebula,
sól, pieprz, ostra papryka.

Przygotowanie:
Żeberka kilka godzin wcześniej można przyprawić rozmarynem i solą.
W dużym garnku na dnie układamy pokrojone żeberka, dodajemy pieprz, zalewamy  winem (wodą) i dusimy  ok. 5 min.W grubą kostkę kroimy ziemniaki, cebulę i pomidory (albo otwieramy puszki) i wykładamy wszystko na mięsko. Przykrywamy pokrywką i zostawiamy na ok. 40-50 min.
Można podawać z bagietką czosnkową.
Smacznego.



.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz