poniedziałek, 14 marca 2011

Ciasto karmelowe

Kiedy zobaczyłam to ciasto a szczególnie spływającą z niego polewę karmelową -uznałam, że to ciasto dla mnie.
Wprawdzie spodziewałam się czegoś innego, bardziej karmelowego. Dla mnie smakuje jak taki bardziej "szlachetny" murzynek. Myślę, że bardzo dobrze nadawałby się jako baza na tort. Ale polecam do wypróbowania go.

Potrzebujemy:
200g masła
200 g białej czekolady
200g ciemnego brązowego cukru
180ml gorącej wody
1 łyżka golden syrup
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
2 jajka o temp. pokojowej
300g mąki
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia


Na polewę:
50 ml śmietany kremówki
40g masła
50g ciemnego brązowego cukru

Przygotowanie:

Czekoladę połamać,masło pokroić w kostkę,dodać wodę, ekstrakt, cukier i golden syrup włożyć do garnka, i mieszać  na małym ogniu do całkowitego rozpuszczenia i połączenia składników. Zostawić do przestudzenia ok. 20 min.
Do przestudzonej masy dodajemy po jednym jajku,mieszamy wszystko mikserem. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia i z sodą, dodać do ciasta i wymieszać drewnianą łyżką. Formę wyłożyć papierem do pieczenia (ok.23 cm). Piec ok. 50 min. w temp.160 st.
Przestudzone ciasto polać polewą- wszystkie składniki włożyć do garnka, mieszać do wrzenia, na mniejszym gazie gotować jakieś 5 min, cały czas mieszając. Polewa powinna zgęstnieć.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz